onsdag, december 24, 2008

Tv-utbudet i jul

Jag hade ju tänkt sova länge idag för att kompensera i förtid att jag ska vara uppe hela natten, men vaknade likväl strax efter åtta. Så nu sitter jag framför tv:n för en gång skull, och ser på nån morgon-tv. Ronjas pappa (Börje Ahlstedt) är med och talar lite för tyst för att jag helt ska uppfatta vad han pratar om. Men det verkar handla om konsumismen.

På tal om Ronjas pappa så visas faktiskt Ronja på tv senare idag. Bra tv. Likaså Karl-Bertil Jonsson förståss. Ett par frågetecken kring dagens tv-tablå har jag dock. Som varför tv4 visar Armageddon på julafton? Vill de säga oss något djupare? Eller vad sägs om "Ett herrans liv -påskspecial" på tv4+?

Jag borde kanske plocka ihop lite film till nattens arbetspass, när jag ändå är uppe tidigt. Jag hoppas att det blir så pass lugnt inatt att det är möjligt att se något. Tv-utbudet är lite sådär. Jag vet att den gick i helgen, men ska man se något puttinuttig film i jul så är det nog Love Actually, en söt, julig brittisk film totalt fullproppad med stora skådespelarnamn. Emma Thompson, Liam Neeson, Colin Firth, Laura Linney och en nästan bra Hugh Grant, m.fl, vad sägs om det? Den är faktiskt svår att inte gilla. Mm, får se om den kan plockas med i en filmhög till kvällen. Undrar om Hemmakväll är öppet idag?

Inga kommentarer: