fredag, december 05, 2008

Det här med färdmedel igen

Jag ringde nyss resebyrån som brukar boka mina biljetter till och från styrelsemötena i Stockholm för att fixa biljetter till nästa veckas möte. Jag uppgav datumen och att jag ville åka tåg. Efter en kort stund sa kvinnan i andra änden allvarligt:

-Du gillar verkligen inte flyg va?
-Eh..nja...
-Nej jag bara tänkte. Fyra timmar buss till Sundsvall innan du ens får kliva på tåget, det lät inte så...spännande. Tänkte att du måste verkligen inte gilla flyg.

Haha, nej så kan man ju se det om man vill. Men faktum är att bussen är helt okej faktiskt. Inte orosfritt i halkan, men betydligt mindre oro än om jag skulle köra hela flygångestapparaten. Så jag hade bestämt mig för att skippa det den här gången när jag inte har så bråttom. Lite genomskinligt, tydligen...

Inga kommentarer: