tisdag, december 23, 2008

Jullugnet är här

Det blev ett lite längre besök hos Anna, Uffe och Tor än jag tänkt, men det var trevligt. När jag kom hem var M på lite bättre humör. Och jag lät bli att påpeka att barren var kvar på golvet och att han fortfarande diskade när jag kom hem. Ängeln på min axel är flitig dessa dagar. =)

Men det spelar faktiskt ingen roll. Lägenheten är lite småstökig och odammsugad men who gives. Den sorgliga granen är klädd, alla julklappar inslagna, katterna har fått försmaka fisken som ska vara på deras egna julbord imorgon, vår mat är planerad och förberedd och jag har ett glas Leffe blonde i handen.

Apropå den sorgliga granen så blev den ganska fin men väckte ovanligt lite uppmärksamhet i kissekollektivet i år. Ska jag inte kunna skylla på att det är för deras spänning skull som jag plockar in ett stackars träd varje år i fortsättningen?

Jag har fått ovanligt många julklappar i år också. En ganska stor hög väntar oss imorgon förmiddag; alltså de klappar som vi inte tar med till Angelica. De är från mina syskon, Anna osv. Spännande. Det brukar inte annars vara några direkt, men jag kanske har varit lite snäll i år trots allt. Inte som att det spelar en stor roll, men självklart är det lite roligt trots allt.

Inga kommentarer: