fredag, december 26, 2008

Annandagsdimma

Dimman fortsätter. Planen var att stiga upp och besöka mellandagsrean en stund idag, men jag somnade om när klockan ringt. Jag kom dock upp i tid för att hinna fara till stan och inhandla ett par RAM-minnen á 2G styck till lappisen. Egentligen hade jag kunnat spara en hundring på att beställa från nätet men jag har inte tålamod att vänta. Nu sitter de nya minnena i men jag har inte än kollat hur stor skillnaden är i känsla. Vi får se. Först måste jag uppgradera till 64-bitars Ubuntu för att utnyttja minnenas kapacitet till max. Sen så.

Jag har i ärlighetens namn sovit en knapp timme till ikväll. Jag blev så trött när vi ätit att jag inte kunde låta bli. Låg och småkikade på "Söderkåkar" (ett gammalt folklustspel som jag ofta såg med min mormor som liten och vars musik jag uppenbarligen fortfarande minns nästan ordagrant) på tv och somnade. Vi får väl se hur det blir med sömnen inatt. Strunt samma kanske. Jag är just nu ganska glad att vara ledig efter ett par ganska krävande jobbnätter.

Inga kommentarer: