tisdag, december 16, 2008

Historien om Dolly Parton

Var lite less på böckerna jag hade med mig så jag köpte en ny på Pocket Shop på centralen i Sthlm. Det blev efter lite övervägande en biografi om Dolly Parton. Höll i Johnny Cash's biografi först, men Dolly kändes skojigare trots allt. Hon är en ganska kool brud och det kändes lite spännande att få läsa mer om henne. Läste på X2000 till Sundsvall och den är helt ok. Ingen magisk upplevelse rent författarmässigt kanske, men bra. Hittills har jag dock inte kommit längre än till Dollys första barnår eftersom den grundligt först gått igenom halva USA:s historia och beskrivit allt från ursprungsbefolkning till nybyggare som bott på marken där hon växte upp. Intressant, trots allt. Inte ur ett Dolly-perspektiv kanske, utan mer för att jag faktiskt är ganska kass på USA:s historia (för att inte prata om dess geografi).

Inga kommentarer: