söndag, december 07, 2008

Sara goes pensionär

För andra söndagen i rad (tror jag iaf?) har vi tillbringat söndagsmiddagen framför tv:n och "Minnenas television" som båda söndagarna visat avsnitt av filmade program av "På minuten", ett gammalt charminslag i radiotablån som fortfarande går på P1. Då, 1975 när programmet var filmat, var det Lennart Swahn som var programledare och nu senast var det Margaretha Krook, Moltas Erikson, Catrin Westerlund och Stig Järrel som var deltagare.

Kontrasten till liknande av dagens lekprogram i tv är ganska stor, och det är lite skojigt. Jag måste säga att jag gillar sättet de talar på, hur de formulerar sig och hur de är mot varandra, trots att det är ett program som går ut på att avbryta och kritisera varandras improvisationer. Och ja, jag inser att jag låter som 100 år nu kanske...så jag slutar där... =)

Inga kommentarer: