torsdag, december 18, 2008

Miss Boring

Ja, jag har blivit tråkig. Bloggen har blivit tråkig. Jag orkar inte med politikinlägg längre. Av olika skäl. En del av sanningen är nog att jag tidvis inte känt mig så "vass" som jag brukar, och en annan samverkande (faktiskt) del är att jag kanske är lite för vass tankemässigt. Eller såhär; när jag läser samma artiklar som andra reagerar på så suckar jag mest och tänker att det inte är lönt, att det är att slösa energi. Och det är förvisso sant, ibland. Det gäller att välja sina strider. Men just nu kapitulerar jag nästan helt. Hamnar ibland farligt nära tanken att det ändå är alldeles för många människor i världen som är idioter.

Det går över, jag vet att det går över. Den mer positiva åsiktsmaskinen i mig kommer tillbaka. Den som tycker att även små vinster är vinster. Hon kommer tillbaka. Ge mig en stund bara. Det har varit ett jobbigt år och nu är det snart sugjul, men sen så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Hamnar ibland farligt nära tanken att det ändå är alldeles för många människor i världen som är idioter."
Det FINNS för många idioter i världen! Jag tänker att vi har den här underbara planeten och vi har alla de här mänskliga förmågorna inom oss och vad är resultatet av alla möjligheter som bjuds? Ja det ser du ju själv dagligen i tidningarna. Det är inte godheten och intelligens som styr världen tyvärr.
För övrigt gillar jag din blogg även när den inte är politisk. /Frida

Sara sa...

Jag VET! =) Men det är så lätt att ge upp när man konstaterar just det du också gör. Att vi beter oss så vansinnigt mot natur, djur och inte minst mot varandra. Då vill jag ibland ge upp och flytta ut i skogen och gömma mig från omvärlden. Lite så.

Tack för din fina komplimang. Precis vad jag behövde. Tack!