tisdag, december 30, 2008

En stillsam nyårsafton önskas

En natt till på jobbet och sen ser jag fram emot fyra lediga nätter. Ska bli väldigt skönt. Nyår har jag knappt hunnit tänka på att det är. Ska försöka lägga över lite av ansvaret på Mattias att se till att vi har en bra middag här imorgon. "Funkar pizza?", sa han halvt på skämt när jag la fram idén. Nej, pizza funkar inte. Men så väldigt fancy behöver det inte heller vara. Känns faktiskt som att jag ser ganska mycket fram emot en stillsam nyårsafton också. Är inte riktigt på nåt partyhumör kanske. Fast jag skulle säkert kunna bli om det krävdes. Men för tillfället är jag nöjd. Jag kommer nog ändå vara ganska trött efter jobbnätterna.

På lördag hoppas jag dock att det blir lite mer fart. Förhoppningsvis får Anna och jag med oss nån mer av tjejerna ut på lite öl nånstans eller nåt. Det vore väldigt skönt, så otroligt länge sen vi gjorde det. Känns som vi håller på att pensionera oss eller nåt. Jag är en bakassistent ifrån att bli hemmafru, känns det som. Kanske inte riktigt, men nästan. (Inget fel i att vara hemmafru såklart, men det har liksom aldrig riktigt varit min ambition.)

2 kommentarer:

tiarafeministen sa...

Själv jobbar jag nyårsafton. 00.30-07.20 så direkt efter tolvslaget så sätter jag igång att jobba. Lite lustigt.

en bakmaskin från att bli hemmafru? Lustigt sätt att se det. Räcker det med att ha bakmaskinen eller måste man använda den för att kvala in i hemmafruligan?

Gott nytt år!

Sara sa...

Jag har jobbat en massa jul- och nyårsnätter tidigare så just i år känns hemmanyår som lite skönt. Annars brukar jag faktiskt gärna jobba, det spelar inte så stor roll. Mest att allt smällande kan stressa upp patienterna... Du lär väl få andra "störningar" än så gissar jag... =) Hoppas det går bra oavsett.

Jag tror att det står en fritt att vara hemmafru på vilket sätt man önskar. Mitt största hinder är väl eg att jag faktiskt förvärsarbetar som det så snyggt heter =)

Gott nytt år!