fredag, mars 29, 2013

Lediga fredag!

Sömn är ju en ganska bra grej. Efter nio timmar av den varan känns det ganska okej. Trots att jag vaknade med kramp i ryggen. Och trots att jag fortfarande är trött nog för att lätt kunna sno åt mig en eftermiddagslur. Vet inte vad som är grejen med all den här tröttheten, men det lär nog gå över.

Idag infaller veckans enda lediga dag. Jag bytte till mig påskhelgen som en kollega behövde ledig för att jag skulle kunna få ledigt för Göteborgsresan om ett par veckor. Det blir lite extra pengar, jag får vara ledig när jag behöver det osv, men ska jag vara ärlig så finns det en liten del av mig som känner viss avund på de som istället fick fyra eller fem dagars ledighet över helgen. Men bara lite. Blir det bara lugnt och krisfritt på jouren så kommer helgen gå som en dans förstås. Jag ska försöka jobba undan lite så att jag kanske hinner klart med siffrorna tidigt den här veckan (de ska vara klara på fredag) så att jag kanske kanske kan använda lite av min flex och få 3-dagarshelg nästa vecka istället. Vi får se.

Inga kommentarer: