lördag, mars 23, 2013

But I still love to go to the movies

Hemma från biodejten och har ingen riktig lust att lägga mig trots att jag ska upp tidigt imorgon igen. Istället önskar jag att jag kommit hem senare. Eller det jag menar är att vi skulle tagit den sena bion.

Men det har jag lärt mig nu; ingen familjevänlig biofilm tidigt på kvällen på helgen. Jag satt som i en svärm av kids. Somliga med, somliga utan föräldrasällskap. Oavsett verkade det inte spela någon roll. De kommenterade filmen högt (kan jag förlåta, inlevelse är ju fint osv), diskuterade sitt godis högt och återkommande, kollade vem som kunde tugga baconsnacks mest ljudligt, hade rap-tävling efter all dricka de hällt i sig, gjorde en massa ljud med plastlocket från läskmuggen, satt och gjorde nån form av prasselhandske av den tomma godispåsen i en evighet, osv.

Och jo jag är nog the Wicked Witch from the West nu. Men visst har det inte blivit helt förbjudet för föräldrar att lära sina barn att åtminstone försöka vara tysta på bio?

Men ja, vi fick antagligen skylla oss själva som tog den tidiga bion. Hade vi gått den sena hade å andra sidan Anna säkerligen missat hela istället för halva (hihi) som nu pga sömn. 

Framtidens bio tror jag innehåller hörlurar vid varje säte. Eller så har vi bion hemma helt enkelt. Med världspremiärer på dvd från dag 1. Fast det vore ju lite tråkigt, inte sant?

Filmen då? Jo, ljummen skulle jag vilja säga. Antagligen inte ens spännande nog för kidsen. Ska fila på en recension.

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Barnbio är den enda bio jag går på, men jag har inte upplevt det som du. Kanske för att barnen på barnfilmer är yngre och nästan alltid har föräldrar med. Fast min yngsta har sådan inlevelse att hon kan ropa saker åt personerna i filmen samt gråta ljudligt. Men det hör ju liksom till. Popkorn och festis prasslar dessutom inte så mycket och framkallar heller inga rapar :)

Sara sa...

Alltså, jag inser att jag lät orättvist sur igår. Jag gillar definitivt barnbio också, en av dess fördelar är just att se hur barnen lever sig in i det de ser. Men jag tror att jag hade förväntat mig en annan bioupplevelse igår. Det här var lite större barn och som sagt var det mycket annat än själva filmen som det konverserades om. Vilket kan tyda på att filmen inte gick hem hos kidsen heller...

Iréne JB sa...

Inte onödigt sur, jag hade antagligen också blivit sur om det hade pratats och prasslats. På bio är man tyst. Punkt!
Men som både du och jag säger, att leva sej in är inte fel :)
Så gå på riktigt tidig bio, eller sen bio. Kram