torsdag, mars 07, 2013

Färgsatt

"Ja nu var du färglös!", sa hudterapeuten Karin efter att jag lagt mig tillrätta på britsen. Men nu är det åtgärdat. Jag har åter icke genomskinliga ögonfransar och -bryn. Jag skulle varit tillbaka hos Karin för 3-4 veckor sen redan men det har som inte blivit av. Och sen ställde hon in när jag väl bokat och jag vill som inte byta ut henne. Jag gillar hennes raka sätt som gestaltas bra med citatet ovan. Och hur exalterad hon alltid blir över resultatet av sitt arbete. Trots svullna och röda ögonbryn går jag därifrån och känner mig nästan snygg efter allt beröm. Så varför skulle jag byta?

Så det var min egenlyx för den här gången. Om sex veckor är det åter dags att betala för att bli 'misshandlad' och sen se det som lyx. Det låter märkligt men så funkar det faktiskt. Det hade säkert varit trivsammare att leja nagelvård av någon men det här funkar bra också. I en riktigt lyxig tillvaro nån gång framöver i livet kanske jag kan unna mig bägge delar...



Inga kommentarer: