onsdag, mars 20, 2013

Bullfest!

Snart är min lediga dag över men jag tycker allt att jag utnyttjat den ganska bra. I köket står nu ett 40-tal kanelbullar med mandelmassa och svalnar på ett galler till exempel. Jag testade, dagen till ära, ett nytt recept och det blev riktigt bra. Inte de vackraste bullarna jag gjort, delvis för att det inte fanns nåt pärlsocker på Ica (fast vem gillar pärlsockret egentligen?), men de smakar helt okej. Luftiga blev de och det var ju bra med tanke på att jag handknådade degen i 12 minuter helt enligt receptet. Kan erkänna att jag saknade hushållsassistenten vi har på landet där en stund...


Imorgon är det jobb igen. Och sen varje dag fram till nästa fredag då jag har en ledig dag igen. Känns helt okej just nu. Jag hoppas jag kommer känna mig utvilad och i farten imorgon igen.

Inga kommentarer: