onsdag, mars 20, 2013

Flytta in


Till helgen tror jag att jag ska ta tag i sovrummet här i stan och göra det lite mer ombonat. Jag har i ärlighetens namn inte riktigt flyttat in med hjärtat i det här rummet. Det blir väl så när man delar sin tid på två ställen kanske. Och huset är ju huset. Men nu är det väl dags att de sista flyttkartongerna töms och/eller flyttas undan. Att jag får saker på plats. Det är ju bara lite över ett år sedan vi flyttade in här nu.

Jag tror att det är lite så jag blivit av alla flyttar jag gjort sedan barnsben. Att jag aldrig riktigt ansträngt mig för att göra klart (i den mån man nu blir det). Det där med att få upp saker på väggarna t.ex. blir mest en grej som ställer till det sen när jag ska flytta ut igen. Och det är ju ett rätt puckat sätt att tänka, oavsett om det är sant eller inte. Det är inte omöjligt att Lil'sis vill flytta ut ganska snart, men det är i sanning rätt troligt att vi blir här tillsammans ett bra tag till också. Så varför inte göra det bästa av det under tiden?

Inga kommentarer: