måndag, mars 04, 2013

Måndag

Som varje kväll med gigantisk tröttma (typ varje vardagskväll) tänkte jag att jag skulle komma i säng sådär vuxet tidigt. Men ja eller hur? Ändå sitter jag här när klockan passerat 23 och envisas med att hålla de evigt tunga ögonlocken öppna som en tjurig barnunge.

Sexdagarsveckan förra veckan kompenseras med bara fyra arbetsdagar på schemat den här veckan och det känns ganska skönt. Kanske kan jag få lite gjort under den stundande långhelgen som kommer? Jag börjar känna lite vårpyssellusta i kroppen och skulle vilja få lite sånt gjort. Nya gardiner är på gång till övervåningen på huset och det är dags att möblera om köket så att det blir lite mer praktiskt igen. Vår minimala (icke existerande) hall växer sig långsamt in i köket nämligen men jag har en liten plan för hur det eventuellt skulle kunna gå att samsas till. Vi får väl se om jag kan idas få till det.

Men först lite sömn och arbetsvecka alltså.

Inga kommentarer: