söndag, maj 09, 2010

Vart vill du sitta fast?

Jag läste igår att askmolnet, som plötsligt försvann från våra löpsedlar men som tydligen fortfarande existerar, har drabbat Spanien. 19 flygplatser var stängda i landet. Det fick mig att undra om vi får hem vår Anna igen. Å andra sidan lär hon sitta nöjd där hon är.

Personligen hade jag för tillfället gärna suttit fast i någon intressant stad i stil med Barcelona, Prag eller Moskva. Eller på den engelska landsbygden nånstans. Istället sitter jag i Ratan utan bil i ett par timmar till. Kunde definitivt varit värre.

3 kommentarer:

Johan sa...

Har en polare som fastnade i Kiev...inte att rekommendera, allmänt otrevliga och ljög om en massa saker, och till middag fick de vatten och bröd. Min kompis frågade om han fick lite mer vatten (ett glas kan tänkas vara lite) varpå han fick ett otrevligt "No more water for you". Tack och lov fick de komma därifrån efter 1 dag...

Sara sa...

Låter lite som "the Soup-nazi" i Seinfeld "No more soup for you!", fast med vatten då... :)
Trist, dålig reklam för staden. Eller var det reseföretaget som stod för den dåliga servicen och den tunna maten?

Johan sa...

Staden och folket i allmänhet vad jag förstod, allt de ville var att bli av med de "jobbiga turisterna". Fast jag vet inte vad man kan förvänta sig av Ukriana egentligen, de är nog rätt råbarkade där? Finns nog trevligare ställen att hamna på :P