tisdag, maj 18, 2010

Bastujobb

En natt till på jobbet sen ledigt ända till söndag kväll. Det ska bli rätt skönt. Natten som gick var en galen natt där jag inte hann sitta något alls i stort sett. Ett snyggt blåmärke pryder en stor del av överarmen också som ett extra minne. Och det på tjejen som aldrig får blåmärken. Jag lovar att det gjorde ont när det skapades.

Jag tror att det var värmens fel att fler än hälften var vakna och (en del av dem) på dåligt humör inatt. Som alltid när värmen kommer blir det som en bastu i betonghuset jag jobbar i och ventilationen stängs fortfarande av nattetid vad jag vet, trots klagomål från oss sedan länge tillbaka. Jag sprang runt och ställde upp vädringsläget på fönstren och bytte täcken som en virvelvind men det hjälpte föga. Det svettades och surades ändå. Vi får hoppas att det blivit bättre till ikväll, men jag är lite skeptisk.

Inga kommentarer: