tisdag, maj 25, 2010

Det måste vara tråkigare att lyxa som rik?

Den här månaden har verkligen varit exceptionellt dålig vad gäller Sara-ekonomi. Och det tycks inte som att jag varit ensam när jag nämnt det för vänner. Märkligt. Riktigt ordentligt dåligt har det varit. Precis alla gömmor har länsats, alla rabattcheckar utnyttjats, flaskor har pantats osv osv. Och ändå gick det knappt inte alls de sista dagarna. Usch, otroligt tråkig och oroande tillstånd att vara så totalt utan pengar. Inte för att jag brukar ha det fett, men bättre än såhär brukar det allt vara.

Som kommunanställd är det två dagar kvar till lön fortfarande, men lite flyt har jag allt då det idag studsade in några hundralappar för den där skrivgrejen jag gjorde förra månaden. Mycket bra. Så nu har jag lyxat till det med nybakat frukostbröd, ost och juice. Det är lätt att lyxa när utgångsläget är lågt.

Inga kommentarer: