söndag, maj 23, 2010

Post Kulturnatta

Nja, Kulturnatta var väl kanske ingen kulturell höjdare för min del. Det var mest coverband av blandad klass var man än begav sig. Överallt spelades gamla rock-covers. Och det var väl ungefär det vi upplevde när vi promenerade några varv mellan Renmarkstorget, Rådhustorget och Folkets hus. Så mycket annan kultur såg vi just inte. Det kanske borde varit öppet mer, lite happenings på kaféer, stadsbibblan osv om det skulle kvala in som en "Kulturnatta". Men det kanske var så på dagen, vad vet jag.

Det blev iaf en öl på en uteservering och sen en kaffe på Costas med M:s syster som vi hittade i folksamlingen. Från kanske halv tio var det mest väntetid på att M:s systersons band Summoned Tide skulle gå på scenen på FH kl 0.15. Lite drygt, men jag hade ju som just inget bättre för mig. Och de var bra som vanligt när de väl gick på. Lite dåligt ljud stundvis, men det var inte deras fel.

Annars studerade jag mest folk i allmänhet, och det kan ju vara spännande det med. Mycket fylla, mycket raggarbeteenden (inte minst i trafiken) och många "unika" människor som mest såg ut som alla andra eftersom alla andra i sammanhanget också försökte vara "unika". Men det är spännande att studera just dem. En ok kväll allt som allt. Kul att det händer nåt, som nån sa.

Inga kommentarer: