torsdag, maj 20, 2010

Dags att röra på sig?

Det är ju inte riktigt samma sak att sitta på min innätade balkong på markplan i stan som att sitta på altantrappen eller utemöblerna i trädgården i Ratan med utsikt över havet. Men det duger gott just nu. Det är skuggläge på förmiddagen vilket känns skönt efter att ha försökt somna om i sovrummet med morgonsol sedan klockan sex imorse.

Jag ser till min fasa att någon ställt upp en sån där gigantisk, ful studsmatta på innegården här. Underbart... Klart att hyreshusbarnen ska få leka osv också, men det finns inte direkt någon plats för lugn och ro här som det är. Balkongerna (som vätter in mot gården) är inte direkt skyddade platser och redan innan gigantstudsmattan var gården rätt ful och inte så välskött.

Låter lite som att jag otrivs i min lägenhet? Jag tror att det är det jag börjar komma fram till.

Inga kommentarer: