måndag, maj 24, 2010

Som att läsa en konversation från jobbet

Jag har börjat stöta på en ny frustrerande bloggföreteelse. Det här när personer svarar på kommentarer de fått i de kommenterandes egna bloggar. Alltså; om låt säga "Pia" skulle kommentera ett blogginlägg hos mig om en film eller nåt, så svarar jag inte Pia i samma kommentarsfält hos mig utan går till hennes blogg (om hon uppgett någon) och skriver ett svar på hennes filmbloggskommentar under hennes senaste inlägg som handlar om, låt säga, trädgårdsarbete.

But why? Inte för att jag är snoopy men att snubbla in i en halva av två i en konversation är grymt frustrerande. I vissa bloggar jag kollar finns det kanske 3-4 svar från andra bloggar om helt andra ämnen än det jag just läste och ingenting hänger ihop alls. Inlägget kan alltså handla om en sak och samtliga kommentarer under om helt andra saker. Oerhört förvirrande. Sluta upp med det!

Inga kommentarer: