torsdag, maj 20, 2010

Utbildningsdag

Idag vankas det utbildning i det nya (eller nygamla) journalsystemet på jobbet. Jag ska vandra ner och hitta en lokal Öst på Stan (jag hittar verkligen inte i just det området av någon anledning) om en stund så att jag hinner i tid. Det känns väl sådär att häcka framför en dator hela ljuva eftermiddagen, men det blir nog bra.

Det är absolut bra att man denna gången låter all personal gå på utbildning och inte bara ett par stycken (som sedan ska lära upp resten, ett system som aldrig funkat bra) så att vi alla får en chans att lära oss på riktigt och sen kan hjälpas åt där inlärningen tar lite längre tid.

Nu har väl jag, som är hyfsat bevandrad i datorvärlden (iaf om man jämför med genomsnittet på mitt jobb), redan listat ut hur det nya systemet funkar, via lite common sense. Jag var helt enkelt tvungen för att kunna dokumentera ordentligt de ganska händelserika nätter som just var. Men jag förväntar mig att lära mig några nya smarta tips iaf.

Inga kommentarer: