söndag, maj 16, 2010

Söndag kväll

Kissekärlek har präglat min helg som synes undertill. Jag passar på och fyller på med energi på så vis innan jag imorgon ska tillbaka till stan och jobba igen.

Energipåfyllning fick jag också av fikastunden jag just kom från. Simon har nyflyttat så jag var förbi och invigde hans balkong. En väldigt trevlig lägenhet om än väldigt liten. Funderade på vägen hem om jag är beredd att kompromissa bort yta för att få ner hyran en aning (inte alls så mycket som man skulle kunna tro), men jag vet ärligt inte. Det finns säkert fördelar med att vakna och ha diskbänken inom räckhåll (inte riktigt, men nästan), men det finns fördelar med soffa och nånstans att äta också. Jag får väl se. Oavsett så var det ett par trevliga timmar med pollensnuviga Simon.

Ikväll har jag bestämt att det ska bakas pizza, lite för att dra ut på helgkänslan en stund till. Vill verkligen inte ha måndag imorgon.

Inga kommentarer: