fredag, oktober 30, 2009

En plötslig matrecension

Apropå mitt förra inlägg skrev Johan: "Är saker ätbara uppe på Åhlens? Har bara sett de där trappan som leder upp till något mörker..aldrig vågat ta mig mod att gå upp."

Jo, det tycks bero lite på. Jag har inte varit där så väldigt många gånger, men det har fördelen att du kan välja på dagens husman, pasta eller vegetariska (som oftast är en buffé). Utöver det har du (oftast) en ganska väl tilltagen salladsbar som ingår. Sen är fördelen att det är en ganska luftig restaurang så man kan sitta bra och hyfsat ifred om man så har lust.

Men just idag får jag säga att det var lite sådär. Iaf min vegetariska buffé. Den var väldigt tråkig och dåligt komponerad. Dessutom fanns det en kantin (för det är kantinmat det är tal om) med en lapp på som löd: "innehåller fisk". Det var någon typ av panerad fisk. Lite märkligt kanske, men säkert tänkt för att dryga ut den i övrigt lite halvfattiga buffén. Det brukar vara bättre än det var idag, får jag säga.

Men som sagt; har man lagom stora krav, vill ha en skapligt billig lunch och dessutom slippa de absolut trendigaste haken i stan är Åhléns helt klart värt ett besök.

Inga kommentarer: