fredag, oktober 30, 2009

Att göra sig hörd utan teknik

Ibland blir verkligen teknikens värld besvärlig. Jag glömde som sagt min mobil på landet igår men tänkte att det nog skulle gå bra ändå. Men hur meddelar man sig om man står utan mobil, bara har en icke fungerande "vanlig" telefon (ip-telefon) och ett internet som inte riktigt vill? Dessutom kräver det att de jag vill få kontakt med är online någonstans när jag också är det, bortsett från mail, men det är inte riktigt så "instant" som man ibland önskar.

Igår kväll roade jag mig några timmar i den virutella världen. Allt gott, ända tills dess att ComHem fick för sig att straffa mig för mina onda ord om dem (nej så var det såklart inte, men det kändes så). Nätet gick ner för att sen komma tillbaka efter 8-9 minuter, och sen om likadant igen. Och det började ske efter en timmes raid vilket innebär att det var nio andra personer som drabbades av min sviktande uppkoppling. Till sist fick vi alla ge upp och gick och la mig irriterad. Idag har jag tagit reda på att jag visst har hela 3 månaders uppsägningstid på uppkopplingen och det är inte riktigt så att jag har råd att koppla in en annan leverantör under tiden. Irriterande, indeed.

Inga kommentarer: