lördag, oktober 31, 2009

Bra start på sovdagen

Morgonen med flyt! Ena morgonpersonalen kom tidigt imorse och jag såg plötsligt chansen att hinna med den tidiga "omöjliga" bussen mot stan. Helt utan dåligt samvete för att jag småspringande lämnade huset ombytt och klar nästan en kvart före arbetspassets slut* hann jag så med densamma. Väl på bussen var det glest; utöver mig ett par till nattarbetare (man ser det på blicken och påsarna under ögonen) samt ett par unga, ihärdiga nattsuddare, så det gick ganska snabbt ner till Vasaplan där alla bussar möts. Enligt tidtabell skulle jag missat min anslutning med 2-4 minuter (mkt oresvänlig tidtabell btw), men hade nu istället nästan en hel minut tillgodo när jag kom fram. Så nu sitter jag här, drygt tjugo över sju, en kvart efter mitt arbetspass slut, och äter frukost (min nya goda vana). Lyx!

*Till mitt försvar vill jag påpeka att nattpersonalen inte får stämpla/flexa och därför till skillnad från dagpersonalen aldrig får tillbaka de timmar som man snart skramlar ihop genom att alltid vara några minuter tidig på kvällen och lämna jobbet ett par minuter efter schemat. Ergo; jag var värd den här kvarten. Sådetså.

1 kommentar:

Johan sa...

20 över 7? Bra jobbat, det är då jag också brukar vara hemma, men då bor jag 100 meter bort typ :D