fredag, oktober 02, 2009

Ledig fredag!

Blandad fredag. Den började trött, med huvudvärk och lite tandläkarångest. Nu är det kväll och jag sitter förnöjt i lantköket med ett glas vin bredvid mig, lyssnar på blandad god musik på spotify och äter lite godis (före maten minsann!).

Det hade nästan gått så lång tid att jag tänkt att jag tappat henne denna busy höst, men idag tog jag och bästaste Anna en långlunch på stan. Vi strosade i affärer, pratade och åt lunch på Wayneś (eftersom Rost som vanligt var överfullt). Mycket trevligt. Jag var på riktigt gott humör när jag parkerade bilen vid sjukhuset och besökte tandläkarhögskolan en stund senare.

Det var dags för kontroll, den första efter en del jobb som gjorts tidigare (bettskena för att skona tänder och huvud från evigt bitande/pressande, samt lite lagningar som följd av det förra). Och jag gick för första gången därifrån med ett felfritt resultat! Jag är både stornöjd och förvånad. Som sagt har jag pressat sönder tänderna tidigare och medicinätande i det förgångna skapade muntorrhet som i sin tur gav en massa hål, men nu verkar allt lugnt alltså. Jag pressar fortfarande tänder, och det syns tydligen, men jag är bättre på att försöka motverka det nu. Meditation och yogaandning ftw!

Så lite stolt är jag allt! Om än något besviken över att man som vuxen inte får ett sånt där gummidjur (nån mer som minns?) man fick som barn efter ett besök. Men flourlack fick jag.

Inga kommentarer: