söndag, oktober 25, 2009

Söndagsrapport

Jag har haft en skön, lugn söndag. Fortfarande är väl vädret lite sådär (grått och småregnigt, men inte så kallt), men det passar ganska bra en slö söndag. Jag tillät mig att utnyttja den extra timmen till att sova utan att sätta alarm idag. Mycket skönt och behövligt.
Resten av dagen i korthet; brunch på Wayne's, presentjakt på stan, kort visit i huset med obligatoriskt kattgos, trevligt födelsedagskalas med M:s familj i grannkommunen (ena systersonen fyllde 24) och sen bilfärd tillbaka till stan. Ikväll har jag dessutom gjort något så otypiskt för mig som att kräva in en gentjänst. Eller kräva...jag ringde och bad en arbetskamrat jag skjutsat på flera gånger om skjuts. Jag hade helt enkelt sådär mycket lust att brottas med M:s bil imorgon bitti om det skulle frysa på under natten. Jag brukar ju alltid köra någon annan när jag åker till jobbet så ikväll kändes det rätt bra att bara få åka med.
Jobb nu alltså och sen några lediga nätter igen. Gott så.

Inga kommentarer: