torsdag, oktober 22, 2009

Att vara under lupp

Läkarbesöket avklarat. Jag kom efter en stund varför jag inte gillar läkarbesök. Jag har svårt för att någon sitter och mer eller mindre stirrar på mig och ägnar mig total, 100 procent, uppmärksamhet. Hålla föreläsningar och annat fixar jag utan större problem, det här är något annat. Som att nån sitter med lupp över min privatperson. Och varje gång jag gett henne svar blev hon tyst en stund och tittade på mig länge, och jag förstod inte om hon väntade på en utveckling eller om hon försökte läsa av min dunklaste hemligheter. Scary.

Men det gick bra. Lyckades få en erfaren och duktig sköterska som skulle tömma mig på blod. Det brukar inte vara enkelt, men hon trixade en massa med fingrarna innan och hittade rätt på en gång. Hittills vet jag bara att jag inte verkar ha diabetes och inte heller har någon infektion i kroppen. Resten av domen kommer nån gång nästa vecka. Antagligen är det inget men då vet jag åtminstone det.

Inga kommentarer: