lördag, oktober 03, 2009

Bilrep med förhinder

Det blev en lång dag ute vid skärgårdskusten (jo, det är allt lite skärgård här) hos M:s föräldrar idag. Han skulle skriva ut lite foton åt dem och skrivaren ville inte acceptera marginaler, så det tog tid. Sen var ju tanken att jag skulle få hjälp av M:s pappa att byta ut den där lilla grejen till krängningshämmaren på min bil så att den kunde gå genom besiktningen, men han kom in efter en stund och konsterade att jag fått fel del på Volvo. Och det trots att jag pekat på bilden säljaren hade på sin skärm, fått bekräftat att det jag skulle ha var det som var beställt osv. Får för mig att det ofta är så när det kommer till bildelar. Nu lär det då ta en vecka till åtminstone innan jag får tillbaka min bil. Jag saknar självständigheten att ha egen bil, kan jag lova. I vart fall när det ska pendlas till landet då och då.

Nu har det redan hunnit bli kväll, mina planer på att se bio blev åter framflyttade, men istället hoppas jag på en film hemma med lite god mat och snacks. Jag hoppas att jag får sällskap också.

Inga kommentarer: