fredag, oktober 23, 2009

Nackdelar med dubbelboende

Det här med att bo på två ställen (vilket jag plötsligt börjat göra, mer eller mindre iaf), det har verkligen sina nackdelar. Klart att det känns bra att ha sitt eget ställe och just nu har jag inte planer på något annat vad jag vet, men ibland känns nackdelarna som en prövning:
  • Man har inte längre disk på ett ställe utan två
  • Man har således två ställen som ska det ska delas städning på, vilket fungerar sådär
  • De kläder jag vill ha/behöver för stunden finns nästan aldrig där jag är (mkt pga att jag inte ens har en hel garderob, att bo på två ställen kräver nästan två)
  • Det kräver planering av dagar och kvällar på ett sätt som nästan helt kapar allt vad spontanitet och självständighet heter
  • Matplanering kräver att du har koll på vad som finns i två separata kök, samt att se till att få med saker som riskerar att bli dåligt från ett ställe om man far till ett annat
  • Man känner sig som en ständig packåsna som kliver in i bilen släpandes nästan alltid minst två väskor, rabblandes de viktiga grejerna man alltid måste få med sig
  • Glömmer man något man bara har en av som battle-dosa, bankdosa, kontokort eller mobilladdare på ena stället kan man ge sig på att man blir strandad på det andra
Utöver dessa så ställer det även till en hel del att min bil fortfarande inte är lagad och inbesiktigad eftersom vi då måste planera för en bil när vi är två som jobbar på helt olika tider och då det ena bostället ligger mer än fyra mil från stan.

Inga kommentarer: