fredag, oktober 09, 2009

Mental förberedelse för oledig helg

Försöker ställa in mig på att jag ska jobba tre nätter framåt nu. Jag hoppas innerligt att den magsjuka (som faktiskt liknade vinterkräksjuka) som både patienter och personal varit drabbade av nu ska vara över. Inte för att jag brukar bli magsjuk, men för att det innebär så mycket extra oro för patienterna som drabbas själva och ofta inte förstår riktigt vad som händer men även för att det blir kaos när det ska pusslas med vikarier.

Jag hade såklart helst varit ledig i helgen, som "alla andra", men samtidigt känns det faktiskt inte särskilt betungande att jobba heller just nu. Jag ska passa på att ta en lång promenad i det underbart vackra höstvädret så att jag riktigt suger åt mig dagsljus innan jag går in i min mullvadstillvaro under helgen. Förhoppningsvis blir jag trött av en överdos friskluft så att jag lyckas somna en stund i eftermiddag.

Inga kommentarer: