måndag, mars 17, 2008

The b is back in town

Hemma! Trött som få. Känner mig ganska sliten faktiskt. Skönt att jag har ett par jobbfria dagar. Eller ja, förvärvsarbetesfria dagar i vart fall. Tre uppspelta vildkattor mötte mig innanför dörren och har nu gått på äventyr i väskorna medan jag packat upp. Min familj. Den kanske inte är stor och vissa tycker nog inte att den är så mycket värd, men för mig är den allt.

Resan har gått bra. Det började snöa på tvärsan i höjd med Sundsvall, så då började det kännas som hemma. Tågresan var väldigt bekväm, tänk om det fanns x2000 här uppe med? Det hade varit ok faktiskt. Bussen var väl okej också, lite lyx med filmvisning, även om hälften av skärmarna verkade trasiga och den jag satt vid enbart visade svartvitt. Tråkiga filmer också, men skönt att vila ögonen på någonting. Lite för trött för att göra Fi-planering mer än en knapp timme och boken orkade jag inte fastna i, så film var bra.

Tråkigast av allt idag var dock att komma hem och läsa att det anmälts tre våldtäkter i Umeåområdet i helgen.

Inga kommentarer: