måndag, mars 03, 2008

Bloody murder

Ikväll har Bea, jag och Mattias ätit tacos och varit på bio. Ovanligt aktiv dag med tanke på att jag jobbat natt drygt 30 timmar i helgen. Men det har varit trevligt. Bea fick välja film och valde Sweeney Todd: The demon barber of Fleet street. En otrolig film av underbara Tim Burton. Kanske nästan för blodig för toppbetyg från mig, jag blev närapå illamående, men så nära toppbetyg man kan komma i vart fall. Nej, jag är normalt sett inte kinkig med grymma filmer men jag lovar; den är bitvis så blodig att Robert Rodriguez framstår som barnfilmsproducent...

Är ni inte allergiska mot musikalfilmer så måste ni i alla fall se den. Ja, även om ni tror att ni inte gillar musikaler, så se den! Den gör sig med säkerhet bäst på bio. Underbart skådespeleri och filmen är alldeles vacker på sitt dystra sätt. En remake av en gammal historia, som i sig också är vacker, om än tragisk.

Mycket film jag vill se just nu, synd att bio är så dyrt.

Nej, nu umgås med gänget här lite. Vi ska dricka te och kanske se mer film. Vi får se. På återseende.

1 kommentar:

Mikkan sa...

Jag såg den igår, och fasen, vilken upplevelse. Det är ju en gammal 70-talsmusikal som är otroligt fin rent musikaliskt, vackra melodier och en del av sångerna har man ju hört mååånga gånger och tröttnar aldrig på.

Men kombon depp + burton är SWEET, jag älskar att de gör grejjer igop!