tisdag, mars 11, 2008

Dags för att göra Stockholm igen

Idag har jag bokat biljetter till och från Stockholm, inför styrelsemötet i helgen. Känner egentligen att jag inte har råd att fara, men det känns inte som en ok anledning så jag åker i alla fall. Men jag valde buss/tåg istället för flyg, även om det, idiotiskt/miljöslösande nog, blir en del dyrare för Fi. På så vis slipper jag lägga ut ett par hundra på att resa mellan Arlanda och centrum. Jag vet att det låter lite, men jag har helt enkelt inte råd den här månaden. Visst det tar en massa extra timmar, men jag har tid den här gången, och det känns bra att åka lite miljövänligare. Dessutom är det nytt styrelsemöte bara två veckor efter detta så jag får vara lite sparsam. Det blir alltid en massa pengar som går när jag far iväg. Flygbuss gånger 2 (de gånger jag flyger, vilket inte är alltid), tunnelbana gånger flera (vars pris bara tycks ha ökat sen det blev skifte i styret i Sthlm, nu kostar en enkel från Joakim där jag bor 60 spänn...), lunch ute, fika ute osv. Visst är det trevligt, både att vara på styrelsemöte och att vara i Stockholm och träffa fiare och andra, men det känns i plånboken. Mycket mer nu när jag är själv än när vi var två inkomster.

Hm..ont i huvudet ikväll igen. Liksom igår och som två jobbkvällar förra veckan. Skumt. Jag tror att det sitter i nacken egentligen. Jag skulle behöva ha en liten knådare i garderoben som jag kunde plocka fram och som kunde trycka lite på musklerna ibland. Det vore inte fel. Så att inte axlarna satt vid öronen halva tiden.

Inga kommentarer: