tisdag, mars 11, 2008

Bättre sent än aldrig

Jag har fastnat i en tv-serie; Grey's anatomy. Jag vet, det är nu en gammal serie och faktum är att jag följer de gamla avsnitten dessutom. De som går 17.35 på vardagarna. Det passar mig bra eftersom det är en tid då jag mer ofta är hemma. Att föja en serie som går nån gång mellan 20-22 på kvällarna är helt omöjligt med mina jobbtider. Så det här är perfekt.

Egentligen känns det väldigt omodernt och konstigt att någon annan ska bestämma när jag ska se olika saker. Att vara utelämnad till den/de som lägger tv-tablåerna. Är inte det väldigt konstigt? Jag ser fram emot en snabbare utveckling av tv-datorerna med inspelningsbara hårddiskar så att vi blir lika "tivo" som de tycks vara i USA. Mattias gjorde en egen sån variant i Ratan, en "Myth-tv"-dator som funkade perfekt. Tills hårddisken gick sönder. Men det var bara en prototyp. Men inte så dumt som tv-lösning så att man slipper vara utlämnad till någon annans tv-val.

Vet ni vilken serie som inte är kul men som jag ofta ändå hamnar framför i brist på annat? Christine. Inte kul.

Inga kommentarer: