måndag, mars 10, 2008

Åldersfunderingar

Hm, flera fylla-jämt-jubilarer har förvånat mig sista tiden. Jag är så otroligt dålig på att gissa ålder på folk, uppenbarligen. Läste idag att Lill-Babs fyller 70 (fyllde inte hon typ 60 alldeles nyss?), Ellen DeGeneres har blivit 50 (can you believe it?) och Anna-Karin har nyss fyllt 40. Att samtliga är äldre än jag kanske tänkt på borde innebära att jag också är det, eller? Ja, jag vet. Jag nojjar över den stundande 30-årsdagen men jag får lov. Mest handlar det nog om funderingar över existens, mål, normer och annat som omger detta med åldrar. Det är ganska intressant att fundera över, faktiskt.

3 kommentarer:

mina sa...

Söta du... jag åldersnojar också lite grann... men bara lite, det är egentligen rätt skönt att bli äldre. Tycker du inte det? Man blir ju faktiskt klokar och lite mera säker för varje år. Sen kan man ju undra när all den därvuxenheten och allt som borde komma med den tänker innfinna sig, men det är en annan historia

Unknown sa...

Tell me about it!!!!

Sara sa...

Jo, ibland kan jag tycka att det är skönt att bli äldre. Jag skulle inte vilja vara 18 igen, så att säga. Men det känns inte skönt att bli äldre när man samtidigt känner att resten av livet utvecklas åt fel håll.