måndag, oktober 22, 2012

Snart dags för snipp-snipp, som tur är!

Ikväll är det efterlängtad fikadejt med bästdamerna så jag har stannat i stan. Här har jag delat lägenhet med en löpande liten kattdam igen sen jag kom från jobbet. Väldigt skojigt. Inte speciellt, allra minst för henne förstås. Hon vet som inte riktigt hur hon ska bete sig, det är uppenbart. Som att hon inte fattar vad som händer.

Nyss satt hon i torkskåpet i badrummet och gjorde nåt morrande ljud. Nu har hon just knölat sig ner mellan den andra katten och nallen i min gungstol och sover till synes ganska nöjt och tryggt. Den andra kissen ser dock inte riktigt lika nöjd ut över trängseln men är säkert lika glad som övriga när det åtminstone är tyst en stund...

I lördags kväll, när det äntligen blev lugnt. Försökte
att vara så stilla med benen som jag bara kunde.
Inte väcka den löpande vargen osv.

Inga kommentarer: