fredag, oktober 19, 2012

Tålamod

Efter en halv dag av ledighet är jag redan uttråkad. Och har tanken åtminstone till 30% på jobbet. Inte så bra kanske. Men ja, jag låter det vara så kanske det går över.

Uttråkad men trött, skulle jag vilja säga. Jag sov ganska länge idag men det var dålig kvalité på sömnen efter klockan sju. Så det känns som att det inte räknas. Sen jag klev upp har jag mest försökt sitta bekvämt och se ikapp tv-serier. Fem olika har det hunnit bli, och ändå är väntelistan med nya avsnitt nästan evigt lång. I helgen måste jag tvinga bästa hälften att ta sig tid till Downton Abbey, annars får jag nog spunk och börjar se själv. Jag har förstått att det hände nåt oväntat sist och jag kan bara inte låta bli att fundera på alla möjliga överraskningar som jag kan komma på. Hittills ingen bra.

Och så är jag otålig i väntan på de två vinterjackorna jag beställde på nätet. De lär inte dimpa ner förrän i mitten av nästa vecka så det är lönlöst att ens tänka på dem redan, men jag vill vill vill ha dem nu. Och jag vill att de passar, åtminstone en av dem.

Och jag är otålig i väntan på resultat av förändringar jag försöker mig på. Och jag längtar lite efter att M ska jobba klart så att jag kan tvångsgosa honom. Och kattfamiljen den äldre.

Så tålamod är vad som gäller. Det som jag är så bra på.

Inga kommentarer: