måndag, oktober 08, 2012

Stick-kön blev plötsligt lång

Idag köpte jag faktiskt hem garn också. Fast det blir inget till mig själv. Nu heller. Lillebror ringde i helgen och lät meddela att hans tofflor gått sönder av överanvändning och att han mer än gärna ville ha nya. Och hur säger man nej till det? Så äntligen har jag något att ha i händerna framför den aldrig sinande kön av tv-serier jag envisas med att följa.

Dessutom var lil'sis med och köpte garn för att jag skulle göra detsamma åt henne. Jag försökte erbjuda mig att visa men jag gissar att det slutar i att jag stickar ändå. Plus att M hintade om nåt liknande då han i helgen hade tofflor av två olika färg på fötterna eftersom alla inte längre är hela.

Men lite kul är det ju att de används så flitigt. Typ det enda jag kan sticka dessutom. (Men säg inget till nån.)

1 kommentar:

Linda sa...

Bästa TV-pysslet!