torsdag, oktober 04, 2012

Fransyskan

Lämnade in bilen som planerat i morse till verkstan. Tanken var att den skulle vara klar tills i eftermiddag men så ringde de och bad om ursäkt och sa att den inte skulle hinna bli klar. Tydligen hade en bult gått av i processen så det hade blivit en del extra strul. Ingen panik för min del egentligen, mer än att jag hade tänkt stanna på landet imorgon på lediga dagen men nu får stiga upp och följa med M när han far till jobbet. Men ja, så väldigt mycket gör det väl inte direkt. Jag hade nog ändå vaknat tidigt. Och så får jag möjlighet att träffa vännen S och fika lite.

Jag hoppas verkligen att det är bra med min bil för ett tag sen. Jag tror att jag skulle behöva byta bromsbeläggen också, men utöver det hoppas jag att hon ska vilja må bra ett tag nu. Jag har inte vågat kolla vinterdäcken än, men jag vill minnas att de är ganska nya faktiskt. Låt oss hoppas det.

Under tiden drömmer jag vidare om möjligheten att köpa en nyare bil...

Inga kommentarer: