tisdag, oktober 02, 2012

Minus blir alltid plus på nåt vis

Sicken lång dag det blev. Tänkte att jag skulle nalla på flexen i morse och tog det därför lite lugnt och promenerade dessutom istället för att ta bussen och fick så bort en halvtimme. Men det blev ändå inte bättre än att jag stämplade ut först klockan halv sju ikväll, 2,5 timmar senare än planerat. Men ja, det känns inte särskilt betungande så länge det är roligt, vilket det är, även om det känns lite stressigt ibland.

Att jag däremot missade bussen hem enbart på grund av att jag inte hittade hållplatsen (det byggs och flyttas på saker hela tiden i Umeå just nu, på gott och ont), det kändes dock inte riktigt lika kul. Jag som ogillar att vänta iddes inte stå i tjugo minuter så jag promenerade hem i regnet istället. Kom hem alldeles genomblöt och med en stor blåsa under foten. Sweet.

Lil'sis jobbar sent så det är bara jag och terrorkatterna ikväll. Med andra ord kan jag få utlopp för min trötta, lite osociala sida ikväll och se lite tv-serier istället under en filt i soffan. Känns helt okej faktiskt.

Och det finns ju så mycket att se nu när alla serier dragit igång igen! Bara rackarns att jag måste hålla på de jag följer tillsammans med M tills dess att vi är på samma plats och har tid att se dem samtidigt.

Inga kommentarer: