lördag, oktober 27, 2012

My work here is done

Så, färdigjobbad för idag. Börjar se fördelen med att kunna arbeta hemifrån på helgerna; jag kan jobba iklädd nattlinne, mysbyxor, tjocksockar och kofta (skulle väl vara sådär passande på kontoret) och jag behöver bara sätta väckaren tio minuter före arbetspassets början. Precis lagom så att jag hinner logga in i systemet, öppna de program jag behöver ifall nån sjukanmälning kommer in, samt koka tevatten. Dessutom kan jag blogga ett par minuter efter att jag stämplat ut. Som nu.

Faran att ha allt tillgängligt hemma är att det blir så enkelt att "bara kolla mejlen" (som jag håller ifrån min mobil, än så länge, just av den anledningen) eller att "bara jobba ifatt lite löner" även när jag är utstämplad. Jag ska försöka att hålla mig från det, men ja, vi får se hur det går.  Till exempel är det lätt att flytta de där två timmarna arbetstid som ligger efter telefontiden och göra dem senare på dagen. Och plötsligt blev de tre, fyra timmar istället. Men ja, jag är medveten om det och tänker att det hjälper att hålla fingrarna borta.

Men än så länge alltså; yeay till jobb hemifrån!

Inga kommentarer: