tisdag, oktober 09, 2012

En prinsessas drömdagbok

Något jag kan sakna från mitt gamla jobb är att det inte spelade så stor roll vad jag tog på mig innan jag for dit. Lusten och orken att klä mig för de där två minuterna i omklädningsrummet innan scrubsen drogs på gick över ganska fort. Inte som att jag klädde mig som en luffare heller kanske, men det spelade som inte så stor roll. 

Nu är det ett evigt hummande och suckande här på morgnarna innan jag kommer fram till nåt som både känns bekvämt, passar humöret och ser någorlunda anständigt ut. Och nästan varje morgon känns det som att det slutar med nån form av kompromiss. Så jo, jag saknar de halvt illasittande scrubsen ibland.

Fast allra helst hade jag velat ha nån som la fram kläder åt mig varje morgon och som med bestämd röst sa att just den kombon blev bra och såg snyggt ut. Inte för att jag minns att jag var så överdrivet nöjd jämt när detta sist skedde för sisådär 25 år sedan, men ändå.

Inga kommentarer: