söndag, oktober 28, 2012

Isbjörnar

Är ni det minsta djurintresserad tycker jag ni ska gå till SVT Play och se programmet om isbjörnarna som jag och M just såg till middagen. Dessutom filmat med de koolaste dolda kamerorna jag sett! Isbjörnar verkar definitivt vara ett klokt släkte och deras rörelsemönster är sötare än sötast när de är på det humöret. Så otroligt sorgligt att de drabbas så hårt av att isarna smälter till följd av klimatförändringarna. 

Så snart jag har möjlighet så ska jag definitivt bli isbjörnsfadder, en bra och klok sak att göra. Jag har inte riktigt råd med en till välgörenhet och har inte lust att byta ut nån av de jag redan har. Men snart hoppas jag att jag ska ha råd att stödja isbjörnarna jag med.

Programmet handlar dock inte så mycket om det, utan mer om deras vardagliga liv. Både spännande, roligt och väldigt intressant.

Inga kommentarer: