söndag, oktober 21, 2012

Grinig söndag

Annars har det varit en soft söndag idag. Vi kom inte hem förrän efter tre inatt så det blev en ganska sen morgon. Sen har M varit på jobbet igen och gjort färdigt det han påbörjade igår (och alltså avbröt vid 3-tiden) så jag och kattorna har haft huset för oss själva. Jag skulle kanske ha städat lite om det inte varit för ryggen men det enda jag fått gjort är att växterna fått lite vatten, en tvättmaskin har startats och en diskmaskin har tömts och fyllts. Mer än så har det inte blivit.

Nu tänkte jag försöka enas med mig själv om vilken film jag vill se ikväll. OM jag vill se film. Lite ambivalent ikväll tydligen. Helst av allt hade jag velat ha en stor påse godis, men jag har "varit duktig" och hållit mig ifrån allt vad godsaker heter den här helgen. För tillfället känns det dock lite småsurt att "vara duktig". 

Imorgon blir en bättre dag, inte sant?

Inga kommentarer: