onsdag, oktober 10, 2012

Ledig onsdag

Jag har haft en soft och välbehövligt trivsam ledig dag alldeles för mig själv. Eller ja, jag har ju haft sällskap av världens bästa kattfamilj förstås. En av dem var dock uppenbart missnöjd med mig idag. Lite oklart varför. Det kan ha varit clementinerna jag åt (som man tydligen måste komma nära och lukta på och sedan känna sig misshandlad av den starka lukten från), det kan ha varit att jag inte varit hemma sedan helgen, att jag inte hade med mig nån fisk, det kan i stort sett ha varit vad som helst. Hursomhelst hade hon en nästan 10 minuter lång staring contest innan hon gav upp om denna hopplösa personal.

-Get it?
Hon och mellankatten följde sedan med ut i trädgården en stund. Det var en riktigt trivsam höstdag, trots att det var ganska fuktigt ute. Vackra färger och frisk luft är väl lite vad hösten är här ute på landet. Jag försökte bråka med vinden om löven en stund, rensade bort lite i jordgubbslandet och i rabatterna, tog in chokladmyntan och vintrade till krukrabarbern med mera. Det blev lite blandat utomhusstök tills mellankatten deklarerade att det var dags för naptime och att personalen då inte fick vara ute och göra spännande saker längre.

Man ska säkert klippa ner sånt här men jag
tycker liljorna är vackra även när de vissnat
Jag hann även med några vändor tvätt, några avsnitt av blandade tv-serier samt att plantera om Aloe Veran, vilket vi borde gjort för evigheter sedan. Jag hoppas att både den stora och de små nya tar sig och blir fina igen.

Omplanterad aloe vera och för hösten intagen
timjan samt chokladmynta
Det var allt från pyssel-Sara för den här gången. Nu väntar 8 arbetsdagar på raken så det lär väl inte bli så mycket mer gjort på en stund kanske.

Inga kommentarer: