onsdag, oktober 24, 2012

Borta bra

Då har jag landat på mitt hotellrum i Norsjö och fått lägga upp fötterna en stund. Så otroligt skönt! Inte för att vi aktiverat oss fysiskt idag, men det tar faktiskt på krafterna att lyssna, diskutera och tänka ut nya bra saker en hel dag, hur konstigt det än låter. Huvudet är som tomt nästan.

Resan hit gick bra, trots att min gamla bilrädsla (vi åkte buss, med bälten i) kom fram lite när vägarna blev allt mer frostbitna och allt smalare ju längre in mot landet vi kom. Men det gick bra. Jag försökte hålla mig sysselsatt med annat. Och fram kom vi allihop.

Det är så otroligt vackert här! Jag önskar att vi haft tid att vara ute i området en stund under dagen men vi har istället suttit i konferensen och varit produktiva sen vi kom. Kanske att det hinns med en lite kort promenad imorgon om jag har tur. Här är snö, flera centimeter, och det är is på den lilla sjön som hör till hotellet vi är på. Jag åkte från höst till vinter på 2,5 timme. Nästan märkligt.

Medan en del av de andra gått ner till spa-avdelningen tänker jag dröja mig kvar på mitt hotellrum, ta en dusch (i den mest avancerade dusch jag sett) och göra mig i ordning till middagen i sakta mak. Jag tänker med andra ord låtsas att jag är på semester i en timme. Hur trevligt det än är att vara här med jobbet så önskar jag lite lite att jag var här på semester. Så pass trivsamt är det här och det är inte så vanligt att den här extremt hemtama råttan känner sådan trivsel borta.

Inga kommentarer: