fredag, oktober 12, 2012

Fredag

En trött Sara framför datorn ikväll. Det har verkligen varit fredag idag. Jag fick förvisso en hel del gjort på jobbet men kunde ändå stämpla ut just innan min ordinarie sluttid. Nästa vecka blir det "Projekt -minska flexen" men jag är nöjd att det inte blev så sent idag. Dessvärre missade jag att dubbelkolla att det fungerade med distansinloggningen jag skaffade mig i veckan så att jag skulle kunna jobba hemifrån under min jourhelg, och nu ikväll när jag väl kom mig för så fungerade det förstås inte. Så det blir att fara till kontoret tidigt imorgon ändå. Det är helt okej, men det hade varit skönt att slippa oroa sig för halka imorgon bitti.

I nåt svagt/snällt ögonblick lovade jag bort mig som nykter chaufför ikväll åt M som är ute och roar sig så jag måste ändå ut på eventuellt gnistrande vägar ikväll/inatt. Gillar inte alls den här årstiden när det är som lite osäkert när det kommer till väglaget. Även om vi har splitter nya vinterdäck på finbilen och att den har en massa varningssystem för halka. I don't like it. Det blir bättre när snön kommer.

Men ja, jag hoppas att även min kära M är lite fredagstrött så att det inte blir allt för sent ikväll. Nu har jag förvisso redan slumrat i soffan så för tillfället känner jag mig ganska pigg ändå. Trött fast pigg, ni vet. Ja, vi får väl se.

Inga kommentarer: