tisdag, oktober 23, 2012

Vad samlar jag på då?

Jag är inte bara "inte en skomänniska" jag är inte heller en väskmänniska, som det verkar. Tygkassar har jag ganska gott om, men därutöver är det skralt. Vilket mina fina vänner brukar påpeka (speciellt hon med väskmani). Just nu är jag benägen att hålla med.

Jag ska iväg på planeringsdagar med jobbet imorgon och hittar inget vettigt att packa i. Jag kommer tillbaka hem torsdag kväll så egentligen är det inte så mycket som behövs med. Bekväma jobbkläder, nåt att ha på middagen och så lite hygiengrejs. Ungefär. Men det ryms inte i någon av mina få små väskor så allt som kvarstår då är resväskan. Den är förvisso inte heller särskilt stor, men hur märkligt är det att åka iväg ett drygt dygn och komma släpande på en resväska?

Sätter härmed upp "mellanstor väska" på inköpslistan.

Inga kommentarer: