söndag, oktober 28, 2012

Att vara saknad

Äntligen tillbaka ut på landet! Jag kom hit sent igår kväll och sedan dess har jag fått erfara vad som sker om man lämnar sina katter nästan en vecka utan att fråga om lov. Uppjagat är ordet. Inatt har jag vaknat några gånger och varje gång har det suttit olika katter vid min sida. Vid något tillfälle var det två och jag förstod att det just varit nån form av skiftbyte. Alla vill vara bredvid just den här personalen. Så det är en del småbråk här idag. Säkert även delvis för att det är kallt ute och de är lite uttråkade.

Någon nöd har det dock inte gått på dem, M har ju varit här. Men det räcker inte helt. Vilket känns både lite hjärtskärande (det är absolut en av de mest tråkiga sakerna med att bo lite på två ställen) och lite smickrande. 

Nu ska vi iväg på kalas en sväng idag, men ikväll blir det åter att försöka ta igen för utebliven gostid alltså.

Inga kommentarer: